Aansluiting ijzergieterij Vulcanus te Vaassen
Vulcanus was een van de belangrijkste klanten langs de lijn. Het bedrijf produceerde gietijzeren producten waaronder remblokken voor treinen. Deze remblokken werden per trein afgevoerd naar de diverse NS-werkplaatsen. Ook de versleten remblokken werden hier aangevoerd om weer te worden omgesmolten. Hiervoor waren 6 speciale wagens in omloop gebracht waarop de containerbakken met daarin de remblokken werden geplaatst. Ook werden ze vervoerd met normale rongenwagens. Voor het branden van de ovens werd cokes gebruikt. Dit werd aangevoerd in vaak Franse zelflossers. Gemiddeld ong. 2 wagens per dag. Daarnaast werd ook schroot en gietijzeren broodjes aangevoerd in E-wagens. Ook een product van Vulcanus waren de torpedoventilatoren die op de diverse wagens en rijtuigen zaten. Deze werd per gesloten wagen afgevoerd.
Aansluiting aluminumfabriek Vaassen
Het raccordement naar de aluminium industrie Vaassen (AIV) werd gesloten in 1968 waarbij de laatste bediening in mei 1968 plaats vond. Af en toe kwam er een ketelwagen van FINA. Vanuit Oostenrijk kwamen gesloten wagens met aluminum coils. Ook werd steenkool en vormzand aangevoerd.
Losweg Vaassen, aansluiting coöperatie CAVV
De losweg Vaassen had regelmatig wagens. Ook de aan eind van de losweg gelegen aansluiting van de CAVV "de Vecht"ontving regelmatig wagens met kunstmest. Eerst in dekzeilwagens (Gruw/Tx) en later in zelflossers (Tds). Ook kwamen hier wagens voor losgestort graan/veevoer. Op de losweg had de firma Montizaan een of meerdere keren per week een zg "geelbander" In deze stukgoedwagen kwamen kapotte van gend en loos kratten uit Deventer. De firma Montizaan repareerde deze waarna ze weer retour gingen. Enkele keren per jaar kwam er een zg bollenwagen (Ucs) beladen met cement voor de firma van 't Einde. Van de firma kamphuis uit zwolle kwam er dan een autocompressor waarmee de wagen werd leeggeblazen. Ook werd steenkool aangevoerd voor de lokale brandstoffenhandel. Zo ook voor kolenhandelaar Vos. Hij liet ook na de introductie van de zelflosser de steenkool aanvoeren in open kolenbakken (E). Dit omdat dit goedkoper was.Hij laade dan telkens z'n groene opel blitz vol en reed dat naar z'n loodsen bij huis.Tot 1964 liet houthandel Theo Spelt gezaagd hout aanvoeren uit Tsjecho-Slowakije.
Aansluiting chocoladefabriek VENZ
Deze chocoladefabriek die heden nog steeds bestaat had in het voorjaar van 1966 z'n laatste bediening. Naaast gesloten wagens kwamen hier laadkistenwagens van Von Haus zu Haus . type BT met 3, 4, 5 of gekoppeld 2 x 3 containers. De tariefverhogingen van 1966 en 1968 deed veel verladers kiesen voor een ander manier van transport en kostte het spoor veel klanten.